Rabobank onboarding

Onboarding done awesome!

Eerste indruk

Je hebt maar 1 kans op een eerste indruk. Een onboarding is vaak een van de eerste indrukken die in dit geval werknemers krijgen van je bedrijf. Naast inhoudelijke informatie die medewerkers moeten leren is het goed om ook contextuele informatie mee te geven. Dit kan ook in details zitten zoals vormgeving. 

Feiten

  • Klare Koek - Onboarding voor 200 medewerkers

    Onboarding voor 200 medewerkers

  • Klare Koek - 50.000 vragen beantwoord

    50.000 vragen beantwoord

  • Klare Koek - 3.000 souveniers verzameld

    3.000 souveniers verzameld

Partners

Boerenbank, wereldwijd

Rabobank, een Nederlandse bank, heeft haar roots als coöperatieve boerenbank. Ze opereert nu wereldwijd maar nog steeds zijn bepaalde kernwaarden van toen nu nog van belang. We hebben de on-boarding heel visueel gemaakt en naast de inhoud zo ook een verhaal verteld.

Souvenirs

We beginnen met de on-boarding in Nederland en gaan uiteindelijk de hele wereld over. Op verschillende plekken in de wereld verdien je souvenirs uit landen die je verzamelt in je backpack. 

Vanuit Rabobank hebben we Klare Koek benaderd om mee te denken met een onboarding traject voor een grote groep nieuwe collega’s. De creativiteit die Klare Koek hierbij gebruikt is in de online module goed tot zijn recht gekomen. Daarnaast hebben we een hoge mate van flexibiliteit gevraagd waarbij Klare Koek dit meer dan waar heeft gemaakt. Persoonlijk kijk ik terug op een zeer fijne samenwerking waarbij korte lijntje en een gezonde dosis humor centraal hebben gestaan. Ik kijk uit naar een volgende creatieve samenwerking!

Richard van den Berg
Rabobank Nederland